Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
Barokáři - historicky poučená interpretace staré hudby v Česku očima jejích aktérů
Vacek, Přemysl ; Wohlmuth, Petr (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této práci představuji společenství hudebníků zabývajících se specifickým přístupem k hudbě starších slohových období - historicky poučenou interpretací (HPI). Cílem práce je odpovědět na otázku, proč se tito perspektivní klasicky vzdělaní hudebníci rozhodli opustit tradiční kariérní cestu ve svém oboru a zvolili alternativní hudební vyjádření. Sleduji vznik a vývoj profesionální scény historicky poučené interpretace a její komunity od přelomu 80. a 90. let 20. století až do dnešních dnů. Na základě analýzy a interpretace orálně historických rozhovorů postihuji změny v tomto prostředí a jejich odraz ve vnímání profese a života aktérů. Věnuji se osobitému nahlížení autenticity a historického času barokářů, formovanému jejich působením uvnitř staré hudby.
Současná barokní interpretace
Čepická, Markéta ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává základy barokní interpretace. Porovnává názory mnoha mistrů a vychází primárně ze dvou knih - z knihy Hudba baroka Vratislava Bělského a z Interpretace 17. a 18. století Arnolda Dolmetsche.
Schweitzerovo interpretační pojetí varhanních skladeb J. S. Bacha ve srovnání se současnou praxí
Hradecká, Michelle ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; KLUGAROVÁ, Kamila (oponent)
Tato práce pojednává o způsobu pojetí interpretace varhanních skladeb Johanna Sebastiana Bacha v podání Alberta Schweitzera a o jeho vlivu na současnou interpretaci. První část práce je věnována historickému kontextu, významným milníkům života Alberta Schweitzera a historii interpretace děl Johanna Sebastiana Bacha. V druhé části práce jsou analyzovány některé z nahrávek Alberta Schweitzera a soudobých interpretů, jejich odlišná interpretační pojetí a registrace jednotlivých skladeb.
Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha
Čechová, Markéta ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Magisterská práce s názvem "Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru, 1. díl, J. S. Bacha" se zabývá hudebním jazykem, který je typický pro kompoziční práci J. S. Bacha. V první kapitole uvádím historická fakta, která jsou nezbytná v tomto kontextu. Uvádím okolnosti vzniku hudebního textu, pro jaký nástroj je toto dílo napsané a probírám možné varianty ladění. Představuji různé možnosti pořadí Preludií a fug. V druhé kapitole představuji svou metodu analýzy, která vychází z hamburské školy. Ve třetí kapitole uvádím různé možnosti modelových situací v hudbě. Čtvrtá kapitola probírá ornamentální kontrapunkt a jeho význam pro hrajícího interpreta. Pátá kapitola je zaměřená na preludium, jeho různé druhy v historickém kontextu a souvislosti sBachovou tvorbou, šestá kapitola pojednává o fuze, definuje termín, a ukazuje jak vypadá kompoziční práce. Sedmá kapitola se nyní zaměřuje na výběr Preludií a fug z 1. dílu Dobře temperovaného klavíru a vysvětluje nastíněné principy ještě v detailu.
Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi
Scholleová, Barbora ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÝ, Pavel (oponent)
Tato práce se věnuje historickým laděním. K jejich pochopení je nutné seznámit se s velikostmi přirozených intervalů vyplývajících z alikvotní řady. Je potřebné umět určit frekvenční poměr jakéhokoli intervalu a jeho velikost v centech. Dále je nastíněno, proč neexistuje ideální ladění a že každé ladění je kompromisem, má jiné priority a možnosti využití. Cesta k dnes široce rozšířenému rovnoměrně temperovanému ladění byla dlouhá, v průběhu historie se používalo mnoho nerovnoměrných temperatur. Základní typy jsou zde vyjmenovány a popsány. V dnešní době jsou v souvislosti se snahou o historicky poučenou interpretaci historická ladění opět využívána. Staré hudbě dodají dobový charakter a mohou napomoci interpretovi k jasnější představě o obsahu skladby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.